روش های چاق شدن

 


گام دوم: رژيم خوشمزه

اگر شما از آن دست لاغر‌هاي رنجور باشيد که دليل اصلي لاغري تان فقط رژيم بد غذايي است خيلي آسان مي ‌توانيد با تغيير اين رژيم، به مرور زمان وزن تان را به حد مطلوب برسانيد.

بزرگمهر درباره راه‌ هاي چاق شدن با تغيير رژيم غذايي مي‌ گويد:

* در رژيم غذايي براي چاق شدن‌ از غذاهاي کم‌ حجم و پُرکالري مانند کره، عسل، خرما و مغز دانه‌ ها استفاده کنيد.

* برخي لاغر‌ها براي چاق شدن سراغ مواد غذايي پُرخطر مي‌ روند مثلا ميزان روغن غذاي شان را زياد مي‌ کنند يا شکر و شيريني را در رژيم غذايي‌ شان افزايش مي‌ دهند؛ در حالي که اين مشاور تغذيه چنين روشي را به شدت رد مي‌ کند و معتقد است اين نوع روش‌ ها به سلامت لاغر‌ها آسيب مي‌ رساند و حتي احتمال دارد باعث بيماري‌ هاي قلبي و عروقي شود!

گام سوم: چطور غذا بخوريم؟

محيطي که لاغر‌ها در آن غذا مي‌ خورند به گفته بزرگمهر بايد دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغري که مي ‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، بايد غذايش را در محيطي به دور از استرس بخورد. بزرگمهر مي ‌گويد اگر لاغر هستيد سفره ‌تان را رنگين کنيد حتي اگر شده با شاخه گلي. غذاي تان بايد خوش طعم و خوشبو باشد و به هيچ وجه با اصرار ديگران، زيادتر از حد توان‌ تان غذا نخوريد چون در اين صورت از غذا دلزده مي ‌شويد و در دفعات بعدي حوصله خوردن نخواهيد داشت.

زياد کردن وعده‌ هاي غذايي يکي از راه‌ هاي چاق شدن است، حتي اگر در هر وعده ميزان غذاي مصرفي ‌تان کم باشد.

بنا بر گفته‌ هاي اين مشاور تغذيه، خوردن آب با فاصله کمي از آغاز يا پايان وعده ‌هاي غذايي، براي لاغر‌ها ضرر دارد، چون شيره‌ هاي گوارشي را رقيق مي ‌کند و غذا به درستي هضم نمي ‌شود.

گام ‌چهارم: لاغر شکم قلنبه نشويد!

شما هم شنيده ايد برخي لاغر‌ها مي ‌گويند اگر ورزش کنند آب مي ‌شوند و به همين دليل در طول رژيم غذايي‌ شان براي چاق شدن، از جاي شان تکان نمي‌ خورند، مي ‌دانيد نتيجه‌ اش چه مي ‌شود؟ يک شکم قلنبه!

مسوول کميته آموزش همگاني انجمن تغذيه ايران در اين زمينه تاکيد مي ‌کند: ورزش نکردن در لاغر‌ها باعث چاقي موضعي مي ‌شود و براي جلوگيري از چنين اتفاقي، آن ها بايد ورزش و پياده‌ روي را در برنامه‌ هاي روزانه خود بگنجانند.

او مي‌ گويد: بي‌ تحرکي، عضلات لاغر‌ها را ضعيف مي ‌کند در حالي که ورزش، عضلات آن ها را قوي و بزرگ مي‌ کند و حتي بر اشتهاي ‌شان اثر مي ‌گذارد. بزرگمهر البته تاکيد مي ‌کند که پياده‌ روي نبايد با فاصله‌ اي نزديک از آغاز غذا خوردن انجام شود چون احتمال دارد، اشتها را کور کند و به همين دليل بايد ميان ورزش و غذا خوردن فاصله بيندازيد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: 24 / 12برچسب:چاق شدن,
ارسال توسط سید محمد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 414
بازدید هفته : 810
بازدید ماه : 810
بازدید کل : 111788
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)